Flaneur Artists Residencies

image_pdfimage_print

Sorry, this entry is only available in Lithuanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

The_Caravan_Gallery_in_Belfast

Balandžio – gegužės mėnesiais, KAUNAS PHOTO festivalio kvietimu, Kaune viešės iš Jungtinės Karalystės atvykstantis fotomenininkų kolektyvas Jan Williams ir Chris Teasdale, pasaulyje gerai žinomi „Caravan Gallery“ vardu, vyresniosios kartos suomių fotografas Henrik Duncker ir tradicinio fotografinio reportažo meistras iš Lenkijos – Mariusz Forecki. Fotomenininkai atliks tarptautinio projekto – „Flaneur: naujieji urbanistiniai naratyvai“ menines rezidencijas, kurių metu, nuo dviejų iki trijų savaičių, kurs dokumentinius, konceptualius darbus apie Kauno miesto arteriją, vieną dinamiškiausių ir kontrastingiausių gatvių –  Savanorių prospektą.

Meninių rezidencijų metu sukurti darbai atspindės naują Kauno gyvenimo erdvės ikonografiją, kuri bus pristatyta KAUNAS PHOTO festivalio kuruojamose parodose Kauno miesto Rotušės aikštėje ir galerijoje „Meno Forma“, o taip pat nuguls į katalogą ir papildys Vytauto Didžiojo universiteto dėstytojos Daivos Citvarienės vykdomą projektą – „Atminties vietos: Laisvieji Kauno archyvai“.

Fotomenininkai projekto „Flaneur: naujieji urbanistiniai naratyvai“ meninėms rezidencijoms Kaune buvo pakviesti neatsitiktinai. Skirtingas kūrybinis braižas ir patirtys, neabejotinai leis sukurti profesionalius fotografijos kūrinius, visapusiškai atskleidžiančius Kauno miesto naratyvus.

The Caravan Gallery
© The Caravan Gallery

Caravan Gallery“ kolektyvas dokumentuoja šių dienų realybę ir siurrealybę, akcentuoja žmogaus kasdienybės vaizdus, kurių pats gyventojas dažnai net nepastebi, taip verčiant susimąstyti apie nepaprastai greitai besikeičiančią aplinką. Savo tematikoje autoriai tyrinėja vietos išskirtinumą ir regiono identitetą, akcentuoja klišes ir kultūrines tendencijas, nagrinėja kraštovaizdžio ir gyvenimo būdo išskirtinumus, nevengdami ironiškai pabrėžti marketingo kalbą, sugretinant realybę ir svajones. Autorių sukurtos fotografijos gali būti rėžiančios akį, topografinės, liečiamos, tragikomediškos, tipinės, o kartais ir nepagarbios, bet visuomet tikros. Nepaisant kūrybinių užmačių, autoriai sukuria mobilią meno galeriją – gyvą muziejų, kurį įrengia namelyje ant ratų, jūrinio tipo konteineryje ar dirbdami apleistose komercinėse patalpose. “Caravan Gallery” taip pat vykdo edukacinę veiklą, organizuoja paskaitas ir turus po kūrybos užkulisius vietos bendruomenėms, jaunimui.  Šis inovatyvus projektas suteikia vietos žmonėms galimybe susipažinti su juos supančia aplinka, tyrinėjant „Caravan Gallery“ eksponuojamas fotografijas.

Caravan Gallery“ savo veiklą pradėjo 2000 m. ir siekdami kūrybinių tikslų nukeliavo tūkstančius mylių, ekspozicijas pristatė daugelyje vietovių Jungtinėje Karalystėje ir užsienio šalyse.

 

duncker-nokia-19

Tuo tarpu suomių fotografo Henrik Duncker (1963 g.) kūryba, kuri Kauno publikai buvo pristatyta pirmaisiais KAUNAS PHOTO festivalio metais – 2004, eksponuojant fotografijų seriją „Nokia yra šalis“, laviruoja ant pop kultūros kritikos ribos. Autoriaus darbuose atsiskleidžia jo kritinis mąstymas apie parduotuvių paskirtis, socialines ir komercines jų funkcijas.

Henrik Duncker (g. 1963) fotomenininkas iš Helsinkio (Suomija) iki 1980 m. koncentravęsis į muziką ir architektūros piešinius, galiausiai pasinėrė į fotografiją. Po bakalauro studijų Meno ir dizaino universitete Helsinkyje, 1993 m. Henrik Duncker įgijo magistro laipsnį. Vos tik baigęs studijas, dar tais pačiais metais fotografas pradėjo dalyvauti tarptautinėse parodose, o dalis jo darbų  saugomi ir eksponuojami „Kiasma“ suomių nacionalinėje galerijoje Helsinkyje.

mariusz forecki_vilnius 012

Tačiau turbūt geriausiai Kauno publikai pažįstamas, ne kartą Lietuvoje lankęsis – lenkų fotografas Mariusz Forecki (1962 g.), kurio kūryba 2009 m. buvo eksponuota KAUNAS PHOTO POLSKA programoje, o 2014 m. minint „Laisvės gynėjų dieną“ Seime buvo atidaryta autoriaus paroda -„Lietuva. Sausis“. Mariusz Forecki skirtingai nei „Caravan Gallery“ ar Henrik Duncker, mėgsta pabrėžti daugelio požiūriu nereikšmingus dalykus, paverčiant juos laiko ženklais. Savo fotografijomis autorius siekia, kad pasakojimas įgytų maksimalią vizualinę galią.

Mariusz Forecki (g. 1962) gyvena ir dirba Poznanėje. Baigė Meninės fotografijos institutą Silezijos universitete, Opavoje (Čekija). Domisi socialine fotografija, savo kūryboje įamžina, kaip keitėsi Lenkija nuo 1989 m. Fotografas įgyvendino gausybę fotografinių projektų: „Krišnaizmas – naujoji religija Lenkijoje“, „Naujas nuostabus pasaulis“, „Galios spalvos“, „Anapus rojaus“, „Dienos nuotrupos“, „Mėlyna dėžutė“, ,,Poznanė – kultūra bet kokiu metu“ (2010), ,,Rugsėjo kolekcija 2011“ (2011), ,,Darbe“ (2012). Foreckio fotografijų serijos dažniausiai kuriamos buvusiose Sovietų sąjungai šalyse: Armėnijoje, Baltarusijoje, Čečėnijoje, Dagestane, Ukrainoje, o taip pat Lietuvoje. 2015 metais autorius įkūrė pirmąją fotografijos galeriją Pix.House, Poznanėje.

2015 m. lapkritį Kaune pirmąją meninę projekto „Flaneur: naujieji urbanistiniai naratyvai“ rezidenciją atliko ukrainiečių fotomenininkas Sergiy Lebedynskyy (g. 1982 m.), kvalifikuotas inžinierius, gyvenantis tarp Volfsburgo Vokietijoje ir Charkovo Ukrainoje, susižavėjęs fotografija, kartu su savo kolega įkūrė „Shilo“ grupę ir ėmė tęsti Charkovo fotografijos mokyklos tradicijas (Boriso Mikhailovo, Evgeny Pavlovo, Sergey Bratkovo ir t.t.), kuri žinoma dėl savo drąsaus ir kritiško požiūrio į socialinius procesus buvusioje Sovietų Sąjungoje. Inspiruoti įvykių Ukrainoje, autoriai sukūrė fotografijų seriją „Euromaidanas“, kuri buvo eksponuota 2015 m. KAUNAS PHOTO festivalio programoje, Čečėnijos aikštėje. Po šios parodos Sregiy Lebedynskyy dėl savo kūrybinio braižo ir išskirtinumo buvo pakviestas atvykti į Kauną meninei rezidencijai ir prisijungti kuriant naująją Kauno ikonografiją. Šio autoriaus dviejų savaičių rezidencija vykusi lapkritį, paliko neįtikėtinų atspaudų, atspindinčių kauniečių gyvenseną ir būdą, juos supančią aplinką. Tematiką dar labiau atskleidžia pasirinktas senasis fotografijų spausdinimo būdas, naudojant sovietinį popierių ir ryškinant fotografijas tamsiame kambaryje. Tokiu būdu atspaustai fotografijai suteikiamas ypatingas tikroviškumas, ji tampa tarsi istorinis dokumentas, pasakojantis apie praeities erą, kurios daugiau niekada nebepamatysime.

Kūrybinis Savanorių prospekto projektas buvo pradėtas KAUNAS PHOTO festivalio metu 2009 metais, kada Amerikos lietuvis fotografas, gimęs Kaune, Darius Kuzmickas sukūrė seriją darbų pavadinimu „Camera Obscura. Savanoriai“, apjungusią interjerų ir gatvės vaizdus bei Kauno miesto panoramas, matomas iš pastatų, esančių ilgiausioje Kauno gatvėje.